Zastupnička pitanja sa XVIII. sjednice Skupštine SBK

Zastupnica Belmina Fatić: Zastupnička inicijativa upućena Ministarstvu privrede i Kantonalnoj direkciji za ceste

 

Na osnovu stava 3. člana 72. i tačke b) člana 96. Poslovnika Skupštine Srednjobosanskog kantona („Službene novine Srednjobosanskog kantona“, broj 3/04, 6/13 i 16/20) podnosim
INICIJATIVU:

Za zamjenu postojećih ležećih policajaca i saobraćajnih znakova koji se nalaze u naselju Kreševska cesta.

 

 

OBRAZLOŽENJE

S obzirom da se ležeći policajci nalaze u naseljenom mjestu i da su u veoma lošem stanju,molim da se pomenuti ležeći policajci u što kraćem roku zamjene novim, jer tim putem se svakodnevno odvija saobraćaj putničkih i teretnih vozila. Trenutno ležeći policajci nemaju  svoju svrhu, u ovakvom stanju mogu samo biti štetni. Trenutno postavljeni ležeći policajci su oštećeni,što dovodi do opasnih situacija, posebno noću ili pri lošim vremenskim uslovima Molim da nadležni razmotre i mogućnost uklanjnja istih, a umjesto ležećih policajaca da se postavi fiksni radar. Postavljeni znakovi su neadekvatno postavljeni ili nedovoljno vidljivi, što otežava vozačima pravodobno reagovanje.  Zakon o sigurnosti  saobraćaja na putevima  reguliše sve aspekte sigurnosti u saobraćaju, uključujući postavljanje i korištenje saobraćajnih znakova, signalizacije i ležećih policajaca. Molim da u skladu sa važećim propisima FBiH te preporukama Ministarstva saobraćaja FBiH, provjerite da li su saobraćajni znakovi ispravno postavljeni u već prethodno spomenutoj ulici.

Promjene postojećih mjera i uvođenja modernih rješenja poput radara i podignutih pješačkih prelaza ne samo da će povećati sigurnost učesnika u saobraćaju, već će i smanjiti broj saobraćajnih nezgozda i štete po imovinu. Ove mjere su u skladu s najboljim evropskim praksama i mogu biti implementirane uz relativno niske troškove.

 

 

ZAKLJUČAK

Vjerujem da će ova inicijativa doprinijeti stvaranju sigurnijeg i modernijeg saobraćajnog sistema, u korist svih građana. Nadam se pozitivnom odgovoru i brzom pokretanju neophodnih aktivnosti.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zastupnik Eldin Delić: Zastupničko pitanje upućeno Ministarstvu obrazovanja,nauke,mladih,kulture i sporta

 

 

  1. Na osnovu Poslovnika o radu Skupštine SBK, a što je u skladu sa članom 72. , stav (3), podnosim zastupničko pitanje:Zašto nije u zakonski predviđenom roku provedena procedura Javne nabavke za usluge prijevoza učenika?

 

Odgovor na postavljeno pitanje molim da mi se dostavi u pismenoj formi.

 

Obrazloženje

Početak II polugodišta u školama u općini Novi Travnik obilježen je problemima sa prijevozom učenika, a što se odrazilo i na sam odgojno-obrazovni proces te učenici putnici nisu dolazili u prvoj sedmici u školu. Naime, radi se o tome da su Okvirni sporazumi za prijevoz učenika istekli ujanuaru 2025. godine, a Ministarstvo obrazovanja, nauke, mladih, kulture i sporta i Ured za javne nabavke nisu pokrenuli proceduru  Javne nabavke prijevoza, iako su znali kada ističu ugovori.  Škole su na vrijeme dostavile tehničke specifikacije i sve akte koji su traženi od strane Odjela za autoškole. Problem još nije riješen i skopljeni su direktni sporazumi od strane škola, iako podjele po lotovima nisu u skladu sa  Zakonom o javnim nabavkama,  ukoliko se odnose na isti predmet nabavke.

U cilju ostarivanja osnovnih prava djece od Vas tražim odgovor i hitno postupanje kako bi riješili navedeni problemi.

 

  1. Na osnovu Poslovnika o radu Skupštine SBK, a što je u skladu sa članom 72. , stav (3), podnosim zastupničko pitanje:Zašto su školama dostavljeni udžbenici koji nisu odabrani od strane Nastavničkog vijeća a koje škole uopće ne koriste i koliko takvih udžbenika ima na zalihama?

 

Odgovor na postavljeno pitanje molim da mi se dostavi u pismenoj formi.

 

Obrazloženje

U školskoj 2024/25. školama su dostavljeni udžbenici od strane Ministarstva  obrazovanja, nauke, mladih, kulture i sporta SBK-a. Međutim, nakon uvida u isporuku uočeno je da su dostavljeni udžbenici koji nisu odabrani od strane Nastavničkog vijeća niti ih škole koriste.Takođe su dostavljeni i udžbenici za strani jezik  škole u kojima se uopće ne izučava taj strani jezik,(npr.u OŠ“Edhem Mulabdić“ Opara dostavljeni su udžbenici Njemačkog jezika iako se u toj školi uopće ne ući Njemački jezik)a broj udžbenika je u skladu sa trenutnim brojem učenika po razredima. Da li je logično da se novac troši na ovakve nabavke ili je trebao biti usmjeren na korisnije materijale za školu?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zastupnica Amela Haračić: Zastupničko pitanje upućeno Ministarstvu obrazovanja,nauke,mladih,kulture i sporta

 

 

  1. Na osnovu člana 72.stav 3. I člana 96.tačka b) Poslovnika Skupštine Srednjobosanskog kantona ( Službene novine SBK/KSB br.3/04 od15.3.2004.g.) podnosim

                                                                INICIJATIVU

Ministarstvu obrazovanja, kulture, sporta i mladih

 da u skladu sa svojim nadležnostima uradi izmjenu i dopunu Pravilnika o izmjenama i dopunama pravilnika o takmičenju i smotri učenika osnovnih i srednjih škola ( broj 03-34-37/24 od 27.2.2024 ) u članu 19. stav 4. ( član 26.Pravilnika o takmičenju i smotri učenika osnovnih i srednjih škola Službene novine SBK  broj 12/19 ) koji glasi :

„Svako takmičenje ili smotra, bez obzira na broj učesnika, odnosno je li se radi o učenicima iz jednog razreda ili dva i više razreda, može imati isključivo samo jedno prvo, drugo i treće mjesto.“( a za svako od ovih mjesta je definisana novčana nagrada 300, 200 i 100KM ).Dakle neophodno je izmijeniti ovaj član!

 

                                                                           OBRAZLOŽENJE

Navedenim izmjenama i dopunama Pravilnika uskraćena su prava na ostvarivanje novčane nagrade za učenike iz osnovnih i srednjih škola u kojima se nastava realizuje po NPP-u na bosanskom jeziku, a koji se takmiče u znanju iz predmeta matematika, fizika i islamska vjeronauka u kojima učestvuju učenici iz više razreda.Tako u takmičenju učenika osnovnih škola iz premeta matematika učestvuju učenici 6,7,8 i 9. razreda, nakon čega tri prvoplasirana učinika iz svakog razreda stiču pravo učešća na Federalnom takmičenju iz matematike, a nakon toga oni najbolji i na državnom takmičenju.Na sličan način takmičenje se realizuje i u srednjim školama s tim da se ovdje radi o učenicima 1., 2., 3. i 4. razreda srednjih škola, uglavnom gimnazija ili tehničkih škola.Kod predmeta fizika radi se o dvije kategorije 8. i 9. razred, a kod islamske vjeronauke učestvuju učenici 8., 9. i 1. razreda srednjih škola.Iz gore navedenog očigledno je da su najuspješniji učenici iz određenih predmete diskriminisani i umjesto da budu uveliko pohvaljeni i motivirani jer će predstavljati SBK na višim nivoima takmičenja i u skoroj budućnosti postati grupa mladih intelektualaca koji će vjerovatno predvoditi razvoj kantona, njima se osporava pravo na minimalnu nagradu kakvu dobiju drugi takmičari ( strani jezici, kviz znanja i druga takmičenja).Pored ovoga škole domaćini  takmičenja imaju nerješiv problem oko finansiranje nagrada jer nije moguće podijeliti samo tri nagrade za ovakvu vrstu takmičenja, a pošto su takmičenja u toku molim ministra da što prije uradi ovu malu korekciju na zadovoljstvo svih, prvenstveno učenika i to onih najboljih!

Napomena: Navedena inicijativa je upućena istom ministarstvu na XI sjednici Skupštine 03.04.2025., a na istu nije došao odgovor.

Odgovor očekujem u pimenoj formi.

 

2. Na osnovu člana 72.stav 3.Poslovnika Skupštine Srednjobosanskog kantona ( Službene novine SBK/KSB „ br.3/04 od 15.03.2004.g. ) postavljam

Kada Ministarstvo planira donijeti Odluku i o upisu, početku i načinu realizacije Obaveznog programa predškolskog odgoja i obrazovanja  u godini pred polazak u školu za djecu koja nisu obuhvaćena nekim programom predškolskog odgoja i obrazovanja u školskoj 2024/25., a u skladu sa članom 18. Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju ( „Službene novine Srednjobosanskog kantona“ , broj 10/17) i članom VII pravilnika o obaveznom programu? Da li Ministarstvo planira edukaciju nastavnog kadra za realizaciju ovog programa, a na što ga obavezuje član X Pravilnika o obaveznog programa za djecu u godini pred polazak u školu ako nisu obuhvaćena nekim programom predškolskog odgoja i obrazovanja broj 03-38-376/19 od 14.03.2019.

Napominjem da su za sve navedeno već davno istekli zakonski rokovi i da će ustanove koje budu realizovale programe predškole, ali i roditelji biti izloženi brojnim komplikacijama (nedovoljno prostora, nedostatak educiranog kadra, didaktičko tehnička neopremljenost itd.) i bit će upitna mogućnost za uspješno okončanje ovog  zakonski obaveznog programa.

Odgovor tražim u pismenom obliku.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zastupnik Boris Mrnjavac: Zastupničko pitanje upućeno Ministarstvu poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva

 

Na temelju članka 72. stavak (3) Poslovnika Skupštine Srednjobosanskog kantona, postavljam pitanje ministru poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva, Advanu Akeljiću: Do kada važi Ugovor o koncesiji za MHE ,,Toplica 3“, Kreševo – Kiseljak i da mi se dostavi kopija ugovora?

 

OBRAZLOŽENJE

 

Općinsko vijeće Kiseljak usvojilo je zaključak protiv ucrtavanja mini hidrocentrala u Prostorni plan SBK na cijelom prostoru općine Kiseljak, a Prijedlogom izmjena i dopuna Prostornog plana SBK stoji da je eventualna realizacija moguća ako se riješe novim odlukama Općinskih vijeća na lokalnim razinama, ali ako se ne realiziraju do isteka ugovora o koncesiji, isti se brišu iz Prostornog plana.

 

Obzirom da Općinsko vijeće Kiseljak nije promijenilo odluku odnosno zaključak da je protiv ucrtavanja mini hidrocentrala u Prostorni plan SBK na cijelom prostoru općine Kiseljak, zanima me kada Ugovor o koncesiji prestaje važiti kako bi se isti izbrisao iz Prostornog plana SBK?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zastupnica Ana Šindrić: Zastupničko pitanje upućeno Vladi Kantona

Na temelju članka 72. stavak (3) Poslovnika Skupštine Srednjobosanskog kantona, postavljam pitanje Vladi Kantona KSB/SBK

Da li je planiran prijenos osnivačkih prava Edukacijsko-rehabilitacijskog centra „Duga“ s Grada Novog Travnika na SBK?

 

 

OBRAZLOŽENJE

 

Edukacijsko – rehabilitacijski centar „Duga“ Novi Travnik je ustanova socijalne skrbi koja je osnovana 1997. godine kao Dnevni centar za djecu s teškoćama u razvoju, s ciljem pružanja socijalne skrbi, odgoja i obrazovanja djece i mladeži s teškoćama u razvoju na stupnju lakog, umjerenog i teškog mentalnog oštećenja s pridruženim smetnjama. Programom rada su obuhvaćena djeca koja žive u obitelji i koja zbog svojih razvojnih smetnji nisu bila uključena u obrazovni proces, niti u bilo koji drugi vid socijalnog uključenja.

Zbog povećane potrebe za pružanjem usluga korisnicima izvan Novog Travnika, Centar se prilagođava otvaranjem stacionarnog smještaja za korisnike iz udaljenih područja Kantona. Kao jedina ustanova ovog tipa u SBK, Centar „Duga“ trenutno broji 96 korisnika. Od toga 15 korisnika iz Novog Travnika, 17 iz Travnika, 20 iz Viteza, 4 iz Jajca, 1 iz Dobretića, 10 iz Busovače, 5 iz Fojnice, 2 iz Kreševa, 20 u podružnici Kiseljak, te po jedno iz Zeničko-dobojskog i Tuzlanskog Kantona.

Ministarstvo zdravstva i socijalne politike kroz svoju potporu iskazalo je spremnost da preuzme osnivačka prava od Grada Novog Travnika, a uz resorno ministarstvo Vlada SBK pokazala je osjetljivost prema korisnicima navedenih usluga usvojivši Prijedlog zakona o izmjeni i dopuni Zakona o socijalnoj zaštiti, zaštiti civilnih žrtava rata i zaštiti obitelji s djecom s poteškoćama u razvoju i omogućila korisnicima besplatan dnevni i poludnevni smještaj. Obzirom da ustanova ima kantonalni značaj i da se za njeno financiranje isplaćuje preko 90% sredstava iz Budžeta SBK, odnosno iz Ministarstva zdravstva i socijalne politike, važno je naglasiti da prijenos osnivačkih prava na Kanton ne bi dodatno opteretio Budžet, a osigurao bi finansijsku stabilnost ustanove i bolje uslove za njene korisnike i djelatnike. 

Nadam se kako će Vlada SBK prepoznati važnost preuzimanja osnivačkih prava zbog potreba osoba s poteškoćama u razvoju iz svih općina/gradova našeg Kantona kako bi se omogućio dostojanstven život osobama koje borave ili žive u ustanovama socijalne skrbi.